Ditt andetag

Andetag
In
Ut
Långsamt
Jag tittar
Tittar på ditt bröst
Det rör sig sakta
Det rör sig regelbundet
Du är alldeles stilla
Så stilla ligger du där
Tar ännu ett andetag
Jag söker efter lugnet
Söker efter fridfullheten
Jag känner
Känner din livslust ebbar
Jag söker efter nästa rörelse
Söker andningen
Jag närmar mig sängen
Närmar mig dig
Du blir kallare
Kallare för varje hjärtslag
Hjärtslagen som är mer sällan
Kommer andetagen
Mer oregelbundet
Så kommer det
Det sista
Ditt sista
Du öppnar dina ögon
Drar ditt sista andetag
Nu är det slut
Ditt liv är slut
Du har dragit ditt sista andetag
Systrami sluter dina ögon
För sista gången
Mamma

 

Kram Anna

6 thoughts on “Ditt andetag

  1. Åh vad fint men sorgset, har oxå mist min mamma, 16 år sen men känns som det va igår…hon blev bara 47 år, kram

  2. Jag höll andan när jag läste vad du skrivit.
    Så vackert, men så sorgligt.
    Har själv mist min mamma och kan känna känslan igen som att det var igår…

    Fint

    Kram

  3. Tystnad…
    Det var vad jag kände lång tid efter att jag läst dina ord.
    Jag har svårt att föreställa mig hur det känns att mista sin mamma.
    men en dag kommer jag förstå. Hoppas dock att det är långt dit.

    Kram
    Katti

  4. Åh så fint du skriver! Man blir alldeles tårögd! Jag har haft turen att inte behövt uppleva smärtan att förlora en förälder!
    Mången tack för hälsningen!! Det värmer ska du veta! =)
    Kram!!

Kommentera

