Mysig lillvän!

dsc_00221

Han smyger
Han smiter
Han kikar
Han studsar
Han hoppar
Han är otroligt söt!
Han är inte vår
Han är inte i vårt hus
Han är inte ens på vår gata
Men han finns i vår närhet
Söt
Mjuk
Fin
En underbar kattunge!
mysklaraspexadrian

Det var skönt att komma hem. Det har varit mycket på jobbet idag. Många funderingar som forsar i huvudet, som inte ska tas upp i en blogg.

Men det har även varit en bra dag. Barn är fantastiska varelser. De har verkligen en förmåga att använda orden på ett sätt som en vuxen aldrig kan komma på. Sen att det inte alltid behövs säga något är ju helt ok. Det är ju bara att läsa förra inlägget och försöka förstå.

Sen att få komma och träffa en liten kattunge hos grannarna. Denne lillevän var både rädd och intresserad. Så söt och mjuk att man blir ju alltid sugen. Sugen på en liten vän. En liten mysvän.

Vill passa på och tacka för alla otroligt fina kommentarer. Jag läser och ler! Jag läser och fortsätter skriva ner mina funderingar!

Kram Anna

13 thoughts on “Mysig lillvän!

  1. Den där kattungen skulle man ju kunna adoptera direkt. Dock är jag lite allergisk mot katter så det kanske inte vore det smartaste..
    Hoppas att du får lugn och ro och kan koppla bort från jobbet nu under eftermiddag och kväll åtminstone!

  2. Jag har en just nu.
    Kattunge. Vid mina tår. Hon kom just på att nybadade tår är väldigt roliga och slickbara(?)

    Men visst är de helt underbara, kissarna:)
    Kram Lallis

  3. Jamenvisst är dom ju för söta, kattungar… Men jag är en hundmänniska i själ å hjärta, är faktiskt rädd för katter så jag beundrar dom på avstånd… Storkramen!!!

Kommentera

