Kallt och mörkt

kallt1kallt i växthusetmorgonstralar1frostmorgon

Några kalla bilder.
En frusen tid.
Känner att jag behöver värme.
Jag behöver kärlek.
Mina fötter är kalla.
Mina händer är kalla.
Min näsa är kall.
Förkylningen har slagit sitt grepp om mig.
Ligger som en slöja över rösten.
Bomull i huvudet.
Hörselns kapacitet är dämpad.
Jag lever i en bubbla.
Snoken är täppt.
Men mitt sinne är varmt. 
Det handlar om att överleva.
En frusen tid.
Här var några kalla bilder.
Kalla men i det kalla finns värmen.
Kärleken.
Kärleken till det kalla klimatet.

Idag har barnen varit ute på Träsket, som sjön här bredvid kallas. De har åkt skridskor på fritids. Adrian får så otroligt härligt röda och fint friska kinder i detta kalla väder! Klara blir så lugn och rofylld när hon varit i gång, så aktivt. En härlig dag och en härlig kväll. Nu ska jag ta en promenad i den kalla och mörka kvällen!

Kram Anna

 

9 thoughts on “Kallt och mörkt

  1. Att vara ute i riktigt kallt väder gör kinderna röda och rosiga! =)
    Det är så härligt att komma in i stugvärmen efteråt.
    Dricka något varmt, tända ljus, mysa och umgås.

  2. Hej! Tack så mycket! 🙂 Vilket fint hus du har. Vi ska byta tak till sommaren, och jag har bara tänkt svart, svart, svart. Men det var ju jätte fint med den färgen ni har. Vad kul att ni fick en gammal bild av huset. Jag önskar att vi kunde hitta någon sådan. Skulle vara spännande och se hur det såg ut tidigare. Hae n bra dag! /Jenny

  3. Vilka fina bilder och vackra ord!! Det snöar här utanför mitt fönster för fullt, nu börjar man snart känna att det är vinter på riktigt.

    ~Livet i byn

  4. Hej Anna!
    Vilken underbar miljö ni har som har träsket. Har fått uppleva en dag i solsken med några minusgrader och skridskor på fötterna tillsammans med 22 sprudlande barn idag. Vilken lycka – jag tror jag log från halv nio till tio. Å röd om kinderna var vi när vi kom in. HA en trevlig kväll kram/Veroncia

Kommentera

